
Foto: Pixabay
Naoružajte se strpljenjem pred odmor.
Na aerodromima širom Evrope poslednjih nedelja vlada pravi haos. Otkazano je više hiljada letova, a putnici koji uspeju da polete, neretko se kući vraćaju bez prtljaga. Radnici su u štrajku.
I „Er Srbija“ je morala da otkaže pojedine letove iz Londona. A danas je našoj nacionalnoj avio-kompaniji stigao jednostrani zahtev od aerodroma Shipol u Amsterdamu da od 7. jula do kraja meseca smanji broj sedišta u ponudi na letovima iz Amsterdama ka Beogradu.
Nacionalna kompanija pre svega trpi zbog brojnih putnika sa kupljenim kartama kojima će ukrcavanje biti uskraćeno u slučaju popunjenosti aviona preko dozvoljenog kapaciteta u skladu sa dodeljenom kvotom za konkretne dane, iako će na tim letovima ostati slobodna mesta.
Problemi bi mogli da potraju mesecima, kažu upućeni.
Wow. Line for security @Schiphol in Amsterdam. Tents built outside cannot accommodate lines. You are seeing 60% of line. #EAU22 pic.twitter.com/HB0hCoERjS
— Arvin George (@arvinkgeorge) July 4, 2022
Svi sektori putničkog avio-saobraćaja u Evropi, suočavaju se sada sa izuzetnim sezonskim rastom tražnje s jedne strane i relativno ograničenim resursima sa druge, uključujući i manjak ljudstva. Našu ekipu je tako LOT stavio na stendbaj.
Sada, u jeku turističke sezone, najviše nedsotaje osoblja. Za nove radnike samo bezbednosna provera traje mesecima, a slike ljutih putnika obilaze društvene mreže.
Putnici se žale da i kad slete na željenu destinaciju, ne dobiju svoj ptrljag.
My wife took this last night as she and my daughter arrived home, and remarkably got their bags in half an hour, I think these have been abandoned. pic.twitter.com/rGcjGa6gY9
— Magpie (@picapica1973) July 4, 2022
Dodatno, i postojeće osoblje je nezadovoljno, tako da se dešava da piloti daju otkaz pre samog leta, što se dogodilo delegaciji privrednika iz Srbije koji su čekali na svoj uredno plaćen i rezervisan let u Parizu. Letačko osoblje kompanije Rajaner sa sedištem u Španiji planira da štrajkuje 12 dana ovog meseca da bi dobilo bolje uslove rada.
U međuvremenu, radnici pariskog aerodroma ponovo će na ulice Pariza. Propao i dogovor sa sindikatima, pa je SAS podneo zahtev za zaštitu od bankrota.
Ekonomisti kažu da se krivica za trenutni haos ne može svaliti samo na avio-kompanije ili aerodrome jer su i jedni i drugi u skladu sa svojom poslovnom politikom, koja je bila u tom trenutku aktuelna, u vreme kovida otpustili veliki broj svojih zaposlenih. Nemačka će pokušati da nađe radnike po hitnom postupku, pa i na uštrb dugotrajne obuke.
(Telegraf)