Nakon kolapsa prodaje automobila tokom 2020. godine na šta je umnogome uticala pandemija, auto-tržište doživelo je procvat već tokom prve polovine 2021, kada su kupcima isporučena 12.752 nova automobila.
Rezultati u decembru jasno pokazuju da je u Srbiji tokom prethodne godine prodato ukupno oko 30.416 novih automobila, što je za 16 odsto više u odnosu na godišnji nivo iz 2020.
I dok je u svetu apsolutni šampion „toyota“ koja je najprodavanija u čak 48 zemalja, pa „škoda“ i „renault/dacia“, u Srbiji jedan brend apsolutno dominira i to godinama.
Naravno, „škoda“ je ta koja apsolutno diktira pravila, a slobodno možemo reći da je ista situacija i sa drugim i trećim mestom gde su Fiat, pa Toyota. Ipak, kada je u pitanju ostatak liste, situacija se malo izmenila, a ona sad izgleda ovako:
Škoda
Fiat
Toyota
Kia
Renault
Hyundai
Volkswagen
Dacia
Opel
Citroen
Veliko iznenađenje na listi je Kia koja ne samo što je ušla u top 5, već je i pretekla Hyundai i Renault.
S obzirom na to da premijum brendovi poput Mercedesa, Audija i BMW-a imaju, regularno, svoju klijentelu, ne treba da čudi što je i, primera radi, Porsche ostvario odličan rezultat na našem tržištu sa 74 prodata automobila samo u prvih 9 meseci prošle godine. Oni manje “srećni” bili su Tesla, Rolls-Royce, Lexus i Lancia koji prodali svega par primeraka za šest meseci.
(Sasomange)